Dopasuj wielkość czcionki:

Zwiększ . Wyzeruj . Zmniejsz

Szkoła Podstawowa

im. Świętej Królowej Jadwigi w Bieńkówce

Get Adobe Flash player
Błąd
  • Please activate CG Style plugin...

Uczniowie klas I-III biorą udział w projekcie edukacyjnym „W przyjaźni z książką”. Ma on na celu rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.

W związku z zadaniami zawartymi w projekcie w każdej klasie zorganizowano Dzień Głośnego Czytania z zaproszonymi gośćmi.

czytanieKlasy Ia i Ib


W klasie Ia i Ib tym gościem była pani leśniczy z nadleśnictwa w Suchej Beskidzkiej. Przeczytała dzieciom wstęp do książki „Gang Słodziaków” i wspólnie z nimi ustaliła bohaterów przeczytanego fragmentu. Następnie dzieci obejrzały prezentację o roślinach i zwierzętach żyjących w lesie. Dzieci dzieliły się własnymi doświadczeniami w tym temacie. Rozpoznawały tropy i odgłosy zwierząt. Wspólnie z panią leśniczy ustaliły, jak należy zachować się w lesie. Wyposażone w nową wiedzę o roślinach i zwierzętach jeszcze z większym zapałem chciały słuchać nowych przygód „Gangu Słodziaków”.

 Klasy IIa i IIb - 19.10.2018

"Dobrze nam wśród przyjaciół"

Uczniowie kl. IIa i IIb zaprosili swoje  mamy i babcie, dyrekcję szkoły oraz nauczyciela bibliotekarza.
Powitano gości i rozpoczęto w grupach grę planszową z jeżem Jerzykiem. Dzieci i dorośli podawali skojarzenia z wyrazem – dom oraz związane z nim przysłowia. Jedna z babć odczytała głośno opowiadanie ,,Jeż Jerzyk’’, dzieci dopisywały na planszach imiona przyjaciół jeża i wypowiadały się na temat przyjaźni.
Nauczyciel bibliotekarz zadawał pytania dotyczące opowiadania o jeżyku i zaprosił do pracy w grupach (krzyżówka, gra w sudoku.) Na zakończenie podziękowano wszystkim za wspólnie spędzony czas. Zajęcia były atrakcją dla dzieci i stanowiły zachętę do wspólnego głośnego czytania.

Klasa III - 17.10.2018 

W klasie III  na zajęcia został zaproszony gość specjalny– pielęgniarka szkolna, Pani Barbara Adamek.
Spotkanie rozpoczęło się od przybliżenia dzieciom sylwetki pielęgniarki. Pani pielęgniarka wymieniła oraz pokazała dzieciom niezbędne atrybuty do niesienia podstawowej pomocy.
Pani Pielęgniarka przeczytała pierwszą część historii o zajęczycy Zuzi. Następnie dzieci bardzo szczegółowo odpowiadały na pytania zadawane przez nauczyciela bibliotekarza. Po drugim fragmencie dzieci nie tylko odpowiadały na pytania, ale również bardzo szczegółowo oglądały fartuch, w którym Pani Pielęgniarka zawitała do klasy. Następnie dzieci rozwiązywały krzyżówkę. Losowały pytania z fartucha pielęgniarskiego. Po ostatnim fragmencie dzieci również odpowiadały na pytania. Następnie Pani Pielęgniarka prowadziła rozmowę z dziećmi na temat sposobów udzielania pomocy innym ludziom w różnych sytuacjach.