Czym charakteryzują się innowacje technologiczne na miarę XXI wieku? Jak powstaje wydruk 3D? Czym jest sztuczna inteligencja? Do czego służą mikrokontrolery? Tego wszystkiego dowiedzą się również uczniowie naszej szkoły już 28 września. Jest to możliwe dzięki Programowi Laboratoria Przyszłości i jego projektom, m.in. Mobilnym Laboratoriom Przyszłości. Zespół edukatorów z pasją poprowadzi dla uczniów kl. IV-VI interaktywne, pełne zabawy lekcje, wspierając rozwój kompetencji przyszłości oraz kluczowym umiejętności takich jak: kooperacja, komunikacja, kreatywność, krytyczne myślenie.
W czerwcu uczniowie klasy ósmej dokończyli lutowanie zegara i uruchomili go. Złożyli także robota z zestawu "Programowanie w szkole - zestaw dla zaawansowanych" i podjęli próbę uruchomienia go korzystając ze środowiska ROBO Pro Coding.
Pań Woźny omówił uczniom klasy czwartej zasadę działania wkrętarko - wiertarki oraz jej zastosowanie. Następnie uczniowie pod bacznym okiem Pana Bartka mogli sami spróbować swoich możliwości.
Na akademiach wykorzystywany był sprzęt nagłaśniający i rejestrujący obraz.
W maju uczniowie klasy VIa i VIb oraz chętni uczniowie z klas ósmych zapoznali się z podstawowymi komponentami elektronicznymi oraz mieli możliwość lutowania rezystorów do uniwersalnej płytki PCB, a uczniowie klas ósmych rozpoczęli lutowanie zegara. Wszyscy poznali również materiały używane podczas lutowania. Zajęcia z uczniami prowadził po raz kolejny Robert Bogdanik, który bardzo zaciekawił swoich słuchaczy przekazywaną wiedzy. Największą atrakcją mimo początkowych oporów, było lutowanie.
Również uczniowie klas szóstych na lekcjach techniki budowali obwody elektroniczne zgodnie z gotowymi schematami oraz według własnych pomysłów. Wykorzystywali do tego zestawy "Elektroniczna burza mózgów".
Uczniowie klasy czwartej na zajęciach dodatkowych budowali figury przestrzenne korzystając z zestawów "Polydron Frame - 8 figur".
W marcu nasi konstruktorzy pracowali bardzo intensywnie wykorzystując wszystkie zestawy Fischertechnic. Uczniowie klasy szóstej złożyli m.in.: dźwig, samolot, samochód.
Szkolni programiści złożyli pojazd na gąsienicach oraz pralkę. Następnie za pomocą programu ROBOProLight uruchomili je. Napisali kilka programów wprawiających pojazd w ruch, od bardzo prostych do złożonych. Dodatkowo nagrali też do każdego etapu filmiki. Uczniowie innych klas testowali sprawność robotów.
Uczniowie klasy czwartej rozpoczęli naukę o ułamkach zwykłych wykorzystując "Magnetyczne procenty i ułamki". Natomiast do kształtowania wyobraźni przestrzennej uczniom klas szósty posłużyły klocki Cubo, z których budowali figury wykorzystując rzutowanie prostokątne.
Został wydrukowany kolejny samodzielnie opracowany projekt 3D. Tym razem był to zamek wykonany przez Krzysztofa Chromego z klasy VIIIa. Krzysiek zaprojektował również inną wersję zamku.
W lutym na lekcjach fizyki uczniowie klas ósmych wykorzystywali zestawy: "Klasowa fizyka z walizki – elektryczność i obwody elektryczne" oraz "Zrozumiała fizyka - magnetyzm". Badali własności magnesów trwałych oraz elektromagnesów. Omówili działanie silnika prądu stałego. Wykorzystywali również przewodnik z prądem jako źródło pola magnetycznego.
Na zajęciach dodatkowych uczniowie pracowali zestawami Fischertechnic. Złożyli i za pomocą programu ROBOProLight uruchomili suszarkę do rąk. Poznali zasadę działania mechanizmu różnicowego oraz skrzyni biegów i złożyli quada.
Wydarzenia szkolne dokumentowane był za pomocą aparatu cyfrowego.
Strona 1 z 3